3. Odborná expertiza
Členové
advisory boardu mohou mít specifickou
odbornou expertizu, kterou firma právě potřebuje. Mohou poskytovat rady a nápady v oblastech, jako jsou finance, marketing, lidské zdroje, technologie nebo operace. Pomůžou vám tak ve firmě zlepšovat výkonnost i konkurenceschopnost na trhu.
4. Nezávislý pohled
Pokud působíte v roli CEO, často jste na ty nejdůležitější strategické rozhodnutí
sám. Na vás je odpovědnost se rozhodnout. A často nemáte nikoho, s kým byste konkrétní situaci probrali. Advisory board vám může poskytnout tolik potřebný
nezávislý a objektivní pohled na firmu a její strategii. Členové boardu nemají důvod vám mazat med kolem huby, narovinu vám řeknou, kde vidí
slabá místa a nabídnou
konstruktivní kritiku.
5. Mentorství a rozvoj
Když jde o firmu, jde i o vás. Zkušení členové boardu mohou sloužit i jako
mentoři pro CEO a vedení firmy. Mohou poskytovat rady a podporu v rozvoji dovedností vedení, osobního růstu a rozvoje kariéry.
6. Zvýšení důvěry investorů
Když vidí potenciální
investor, že se firma opírá o zkušenosti lidí z boardu, jeho
důvěra ve vaši firmu i vás samotné automaticky
roste. Ukazujete mu tím, že firma má k dispozici vnější odbornou expertízu a strategickou podporu.
Pokud vás zajímá, jak vám můžeme na JICu se založením
advisory boardu pomoci, napište mi na mail
tobola@jic.cz.