Zviditelnit 43 jihomoravských firem pomůžou za voucher regionální kreativci
Kreativní voucher Brno neboli až stotisícový poukaz na spolupráci s místními kreativci si odnáší celkem 43 firem z jižní Moravy. Poukazy dnes vylosovali zástupci města za dozoru notářky. V letošním třetím ročníku bylo více zájemců než vloni. Poprvé mají pořadatelé, město Brno a Jihomoravské inovační centrum (JIC), ohodnocení prvního kola tohoto projektu.
Celkem 117 technologických společností si letos vybralo v rámci projektu Kreativní vouchery Brno odborníka, který jim má pomoci s jejich propagací. Náhoda rozhodla o tom, že těmi s podporou poukazu bude 43. Úplně první lístek z osudí patřil firmě Medico Prevent. Ta dodává speciální zdravotní obuv do lékáren. „Jsme moc rádi. Vylosovali nás na začátku, takže jsme hned věděli, že voucher získáme. Teď začneme naplno spolupracovat s agenturou NetWings, která pro nás bude dělat designové návrhy obuvi,“ říká manažerka výroby a obchodu pro Medico Prevent Lucie Umlášková.
Největší zájem měly jihomoravské malé nebo střední podniky o spolupráci s freelancery, kreativními studii a agenturami, které se zaměřují na webdesign, tvorbu videí a grafický design. Dále poptávaly služby v oblasti online marketingu, PR nebo tvorby kompletní marketingové strategie.
Brno je první město v Česku, které skrze tyto poukazy opakovaně pomáhá firmám více se zviditelnit
a podporuje kreativní experty. Letos má město navíc k dispozici ohodnocení prvního ročníku tohoto projektu. „Zrovna marketing nebo určitá forma propagace ve firmách ustoupí mnohdy jiným prioritám. Peníze se investují spíše do jiných oblastí. My firmám dáváme možnost to zkusit za zlomek celkových nákladů a vidíme zatím dobré výsledky. Většina spoluprací v rámci projektu kreativních voucherů se totiž natolik osvědčí, že firmy chtějí s odborníky nadále dlouhodobě spolupracovat,“ vysvětlujeprimátor města Brna Petr Vokřál.
Příkladem je třeba rodinná firma MOUKA TIŠNOV, s.r.o., která vloni získala poukaz a propojila se s profesionály ze STUDIA ERIGO. „Spolupráce s lidmi z této agentury byla intenzivní a příkladná. Přesně pochopili, jak chceme naše produkty prezentovat. Ověřili jsme si jejich kvality a chceme s kreativci spolupracovat i v budoucnu,“zhodnotil přínos programu Ivo Brázda, jednatel MOUKA TIŠNOV, s.r.o.
Už jen závěry z hodnocení prvního ročníku (výstupy z dalšího běhu budou k dispozici na konci roku) také ukázaly, že nepodpořené (nevylosované) firmy nakonec chtějí s experty spolupracovat. „To dokazuje, že projekt má smysl, i přesto že nemůžeme dát dotaci úplně všem přihlášeným. Kreativci spolu se zástupci společností si dají s návrhem spoustu práce a nakonec to, co vyprojektují, dokončí i bez voucherů. Po prvním ročníku se jich podařilo nakonec uskutečnit minimálně 16 v hodnotě téměř jeden a půl milionů korun,“ doplňuje náměstek primátora města Brna pro oblast Smart city Jaroslav Kacer. Další bezmála půl milionu korun činily zakázky, které navazovaly na úspěšnou dotovanou spolupráci nad rámec projektu Kreativní vouchery Brno.
Každá z přihlášených firem mohla získat poukaz na pokrytí spolupráce s kreativcem v hodnotě až 75 % nákladů a dosáhnout tak až na 100 000 korun. V předchozích dvou ročnících se zapojilo na tři sta malých nebo středních podniků. Poukaz nakonec dostalo 90 z nich. Projekt pro město Brno koordinuje JIC. Více informací najdete zde.