GRiT: Když doklady tečou
20. 7. 2023

GRiT: Když doklady tečou

Představte si, kolik akcí musí proběhnout mezi Rohlíkem a jeho dodavateli před tím, než vám u dveří zazvoní kurýr s nákupem. Proces komunikace s dodavateli a se zákazníky (nejen) prvnímu českému jednorožci významně zjednodušuje software od GRiTu. A i proto si ho loni Rohlík vybral jako partnera pro úspěšný vstup na zahraniční trhy.
Firma GRiT automatizuje (a významně urychluje) proces komunikace mezi dodavateli a odběrateli. Například Rohlík má jen v Česku stovky dodavatelů. Každý z nich používá vlastní nebo koupený (případně žádný) ERP systém. Jen formátů faktur, které od dodavatelů přicházejí do Rohlíku, je proto mnoho. Aby mohl online supermarket rychle reagovat na potřeby svých zákazníků, musí všechna data co nejrychleji přežvýkat. 

A právě v tom mu pomáhá software od GRiTu. „Funguje jako velmi rychlý překladač komunikace mezi odběrateli a dodavateli. Pokrývá všechnu potřebnou obchodní dokumentaci (zejména objednávky, dodací listy a faktury), a to tak, že nestrukturovaná data nasype a uloží do těch správných řádků. Rohlík má díky tomu okamžitý a přesný přehled o každém rohlíku na skladě, a obratem může faktury dodavatelům proplatit,“ vysvětluje princip produktu CEO firmy GRiT Lubomír Veselý. V důsledku je tak supermarket spolehlivým dodavatelem i odběratelem
 

S Rohlíkem za hranice: roční objem práce za měsíc

To, co špičkově funguje na českém trhu, chtěl Rohlík minulý rok rozjet i za hranicemi. Jako partnera si vybral osvědčený GRiT. Do té doby připojoval do systému asi 400 dodavatelů za rok, najednou musel zvládnout stejný objem za měsíc – a ještě v několika jazykových mutacích. „Podařil se nám velmi unikátní projekt, kdy jsme během osmi měsíců připojili 2,5 tisíce dodavatelů v sedmi zemích v Evropě. Kromě jazykových odchylek jsme museli reagovat i na mnohé odchylky legislativní,“ vzpomíná Lubomír Veselý. 

A s úsměvem. Díky tomu, že velkou výzvu v GRiTu zvládli, získali totiž mnoho nových zkušeností i za hranicemi Česka a Slovenska a připravili se na plnění své dlouhodobé vize. „Tou je vykročení za hranice. Tato zkušenost nám proto velmi pomohla pro vstup na trhy regionu DACH, odkud nám aktuálně chodí první poptávky,“ vysvětluje Lubomír Veselý.

Ranger v digitálním pralese 


Aktivní ale GRiT zůstává i v českém prostředí, kde má kromě Rohlíku i mnoho dalších zvučných zákazníků – třeba Alzu, MALL, Pilulku a další. Dohromady přes tři tisíce. Aktivně se také zapojuje do edukace firem v oblasti digitalizace, a stojí tak za kampaní Praskněte digitální brblinu. „Chceme být rangeři, kteří provedou ostatní digitálním pralesem. Naprosto lidsky říkáme před vstupem: v těch keckách nechoďte, budete potřebovat holínky. Vy jste si nevzali pláštěnku, tak tady vám ji rovnou dáme, protože bez ní to nepůjde,“ popisuje princip jednoduché komunikace Lubomír Veselý. 

Kromě dokladů a peněz nabízí GRiT chytré řešení i na řízení skladu. „Chceme pokrýt celý proces od první objednávky až po doručení koncovému zákazníkovi. Jinými slovy chceme fungovat tak, aby se naši zákazníci dívali, jak jim přibývají peníze na účtu. My zařídíme celý proces kolem,“ vysvětluje Lubomír Veselý. I proto nedávno jednali s dalším z úspěšných klientů JICu – firmou Wereldo – o možné spolupráci v oblasti přepravy zboží.

Když hledáte někoho, kdo podnikání rozumí

Máte vlastní produkt nebo službu? Věříte, že s ním můžete ve světě uspět? To dává smysl! A my vás v tom podpoříme. Pro začínajícího podnikatele máme vlastní konzultanty, pro pokročilého byznysmena zase zkušené experty z celé republiky. Jsme tu pro vás a jdeme s vámi do neznáma.

Bezpečné prostředí pro spolupráci 


A je to právě networking, který v GRiTu vnímají jako obrovskou devízu celého inovačního ekosystému. „Moc si vážím toho, že JIC poskytuje silné zázemí. Byl jsem v kontaktu i s dalšími inovačními centry, ale myslím, že na jižní Moravě máme zdravý základ a bezpečné prostředí. Nejsme schizofrenní a můžeme otevřeně sdílet své zkušenosti,“ usmívá se Lubomír Veselý. 

To ostatně cítí i při spolupráci s partnery – dodavateli ERP systémů, kteří jsou do velké míry také součástí inovačního ekosystému #brnoregion. „Máme mnoho nových partnerů, kteří nám dodávají nové zákazníky. Je to rychlé, příjemné – a tady bych zase rád zmínil JIC, protože díky němu máme kolegu, který se nám o síť partnerů příkladně stará,“ uzavírá Lubomír Veselý.