Data pro váš byznys? Tady je 7 tipů na nejlepší zdroje
Jak jsme vybírali?
Boston Consulting Group (BSG)
Web: www.bcg.com/czech-republic
BCG je jedna z předních globálních poradenských firem, která se zaměřuje na strategické poradenství a analýzu trhu v oblasti inovací, digitální transformace a tržní strategie. Nabízí kvalitativní data, která pomáhají porozumět dynamice trhu, jeho vývoji a identifikovat příležitost, i data kvantitativní, která firmám pomáhají při rozhodovacích procesech. Její zaměření opět přesahuje více odvětví – kromě jiného automotive, technologie, média a telekomunikace, finanční služby, zdravotnictví, energetiku a logistiku a další.
Typ poskytovaných dat: kvalitativní (analýzy trendů, případové studie, rozhovory s odborníky, strategická doporučení), i kvantitativní data (numerická data, statistiky, analytické modely)
Crunchbase
Web: www.crunchbase.comSpolečnost Crunchbase se zaměřuje specificky na informace o firmách, startupech, klíčových hráčích a investicích – zejména pak v technologickém sektoru. Založena byla coby externí databáze pro sledování startupů, a jedná se tak o jeden z nejrozsáhlejších zdrojů o podnikatelském ekosystému.
Platforma Crunchbase je v základní verzi zdarma, v té je možné vyhledávat, filtrovat a zobrazit omezené množství dat. V plné funkcionalitě je k dispozici až po zaplacení některé z licencí, které pak umožňují třeba napojení na API nebo na CRM modul Salesforce. Podrobný návod k tomu, jak platformu Crunchbase můžete využít, najdete tady.
Typ poskytovaných dat: kvantitativní data – finanční údaje o společnostech, investiční kola, tržní valuace, akvizice a fúze, podrobnosti o investorech a VC fondech; kvalitativní data – profily firem, jejich obchodní modely, klíčové produkty, inovace a strategie
Deloitte
Web: www2.deloitte.comDeloitte je jednou z největších poradenských firem na světě, která kromě služeb v oblasti auditu, daní a práva poskytuje také analýzy dat a technologické poradenství. Deloitte poskytuje mix kvalitativních a kvantitativních informací, které zahrnují data, statistiky, benchmarking, případové studie a analýzy trendů v konkrétních odvětvích. Firma se oborově zaměřuje na technologie, média a telekomunikace, finanční služby, zdravotnictví, energetiku a zdroje a další oblasti, které uvádí na svém webu.
Typ poskytovaných informací: mix kvalitativních (případové studie, rozhovory s experty, analýzy trendů v konkrétních odvětvích) a kvantitativních dat (statistická data, benchmarking)
Frost & Sullivan
Web: store.frost.com/Frost & Sullivan se specializuje na tržní výzkum a strategické poradenství. Reporty této společnosti poskytují exaktní a prediktivní informace z nejrůznějších průmyslových odvětví a technologií – především pak těch disruptivních. Díky pobočkám po celém světě má Frost & Sullivan globální pokrytí a k dispozici aktuální informace o trendech, dynamice v různých odvětvích a příležitostech na mnoha trzích. Reporty a analýzy vytváří tým více než 300 analytiků a konzultantů. Data jsou tak velmi přínosná pro firmy se škálovatelným produktem, které se od začátku řídí principem go-global.
Report stojí v řádech tisíců dolarů, ale pokud jste naším klientem, můžeme vám udělat report na míru. Máme totiž do téhle špičkové databáze předplacený přístup. Foresightový report tak může mít náš klient bezplatně. Reporty se zabývají především advanced technologiemi, u kterých se předpokládá, že budou měnit trhy – jako je umělá inteligence, cloudy, obecně high-tech řešení.
Typ poskytovaných dat: především kvalitativní – technologické a inovační trendy, predikce vývoje jednotlivých trhů, globální databáze a tržní studie, konkurenční analýza
Gartner
Web: www.gartner.com
Gartner je globální výzkumná a poradenská společnost, která se zaměřuje především na oblast technologií a IT. Její data pomáhají firmám optimalizovat a implementovat technologické strategie, a zajistit si tak konkurenční výhodu. Co se týče konkurenční analýzy, je za velmi přínosnou považovaná metodika Magic Quadrants, pomocí které hodnotí konkurenceschopnost a kvalitu různých technologických řešení v konkrétních segmentech.
Typ poskytovaných dat: především kvalitativní data – strategické analýzy vývoje technologií, technologické trendy a inovace
McKinsey & Company
Web: www.mckinsey.com
McKinsey & Company je globální konzultační firma, která poskytuje strategické a poradenské služby pro firmy, veřejné instituce i neziskovky. Pracuje napříč průmyslovými odvětvími jako je automotive, doprava a logistika, farmaceutický průmysl a biotechnologie, telekomunikace, zdravotnictví, energetika, technologie a mnoho dalších. Svým klientům dodávají informace z průzkumů trhu (včetně analýz jednotlivých odvětví), ekonomické reporty (analýzy makroekonomických ukazatelů, vývoje globálních a regionálních trhů) a predikce trendů budoucích (prognózy a doporučení, jak se připravit na budoucí vývoj v různých průmyslových odvětvích).
Typ poskytovaných dat: mix kvalitativních (analýzy a poznatky získané prostřednictvím rozhovorů s odborníky, manažery a klíčovými aktéry v daném odvětví; případové studie) a kvantitativních dat (numerické informace, statistiky, analytické modely)
Statista
Web: www.statista.comZatímco Frost & Sullivan se specializuje na odborné predikce, společnost Statista poskytuje historická data a statistiky. Nabízí přístup k více než milionu statistik a grafů z nejrůznějších sektorů. Jako zdroje přitom používá výzkumné studie, vládní zprávy, ekonomické ukazatele a tržní analýzy. Globálně orientovaní podnikatelé ocení například reporty o spotřebitelských trendech, díky kterým můžou přizpůsobit produkty nebo marketingové strategie specifickým cílovým skupinám.
Typ poskytovaných dat: především kvantitativní – globální databáze a tržní studie, konkurenční analýza, ekonomické a obchodní analýzy, technologické a inovační trendy