„Ročně přibývá na celém světě 5 % aut, zatímco parkovacích míst přibývá jen 1 %. Parkování je tak jednou z nejdražších komodit,“ říká první z dvojice zakladatelů Yedem Matěj Ballo.
„Většina aut ale přitom veze pouze řidiče, což způsobuje, že až 80 % firem se potýká s nedostatkem parkovacích míst a neefektivitou v rámci využití jejich flotil a dalších zdrojů,“ dodává druhá polovina dvojice founderů
Yedem Vojtěch Rujbr. Že jde o ožehavý problém potvrzuje zájem velkých firemních zákazníků, kterých má Yedem aktuálně již 19.
Platforma cílí na komplexní firemní mobilitu, od dopravy zaměstnanců po efektivní využití parkovacích míst a nabíječek až po reportování úspor CO2
S aktuálním portfoliem 19 velkých zákazníků startup Yedem za poslední rok vyrostl o 100 % a letos předpokládá rovnou na trojnásobný růst. Klíčová je zejména expanze na trhy Polska, Maďarska a Slovenska. Dalším milníkem jsou německy mluvící země, kam Yedem vstoupí již v příštím roce. Zakladatelé Yedem ale již rozšiřují team tak, aby výhledově mohli zamířit se svým řešením i za moře.
„Potenciál vidíme ii na americkém a australském trhu, stejně jako v Asii a Jižní Americe. Firmy po celém světě řeší stejné problémy s dopravou a my věříme, že naše řešení je snadno přenositelné kamkoliv,” říká s úsměvem
Matěj Ballo.
„Vzrůstající tlak na odpovědnost firem vůči životnímu prostředí posouvá zájem o Yedem kupředu, stejně jako schopní zakladatelé, kteří využívají tohle momentum,” podotýká zástupce lead investora
Czech Founders VC Václav Pavlečka.
„Například jen v Jaderné elektrárně Dukovany se pomocí Yedem daří snížit emise CO2 o stovky tun ročně,” dodává
David Svatoš za investiční skupinu
Patero, která rovněž expanzi Yedem podpořila. Třetím investorem je venture fond inovační agentury JIC.
„S Yedem pracujeme od samých začátků a v jejich řešení vidíme opravdu zajímavý globální potenciál. Vždyť mobilitu řeší každá větší firma na světě a už teď se jim daří oslovovat opravdu zajímavé klienty,“ doplňuje
Radim Kocourek, jednatel
JIC Ventures.