Chytrá řešení pro výrobu: Optimalizace procesů, digitalizace a AI
Chcete vědět, jak digitalizace zamíchá kartami vašeho podnikání? Přijďte zjistit, jak to dělají ti nejlepší! Špičkoví experti ze Škoda Group, ARTIN, AppliediT a Effectivity vám ukážou, jak se mění pravidla hry v denní komunikaci a v procesech i jak využívat data a umělou inteligenci. Čeká vás den plný inspirace, praktických workshopů a příležitostí potkat ty správné lidi.
Pro koho je akce určena?
- výrobní a technologické firmy, které hledají efektivní řešení pro digitalizaci a optimalizaci procesů
- firmy, které tyto řešení poskytují
- absolventy a zájemce o Akademii digitální transformace
- všechny, kteří chtějí získat bližší informace k aktuálním trendům v této oblasti firemní transformace
Program
- 8.45–9.00 | Registrace
- 9.00–9.10 | Úvodní slovo a stručné představení projektu: EDIH-DIGIMAT
- 9.10–9.15 | Představení: Akademie digitální transformace
- 9.15–12.00 | Blok přednášek: Od komunikace přes digitalizaci k datové revoluci
- 9.15–9.55 | Jan Mikeš (Lean Manager, Škoda Group) | Téma: Zlepšení komunikace a vyšší efektivita práce ve výrobních firmách – praktické tipy, inspirace a ponaučení z praxe pro malé a střední podniky
- 9.55–10.35 | Jozef Maudry (Managing Partner & Senior Expert, Effectivity) | Téma: Jak připravit firemní kulturu na digitalizaci a AI – praktické tipy, jak zvládnout změny a zapojit celý tým
- 10.35–10.40 | Coffee Break
- 10.40–11.20 | Nacho Quiñonero (Partner & Managing Director, AppliediT) | Téma: Jak využít strojové učení a analýzu dat v reálném čase k optimalizaci procesů a řízení výroby – konkrétní příklady a tipy z praxe se zaměřením na využití v malých a středních firmách
- 11.20–12.00 | Jan Najvárek (CEO, ARTIN) | Téma: Použití AI v průmyslových podnicích – příklady z praxe, které fungují
- 12.00–13.20 | Obědová pauza s networkingem
- 13.20–14.50 | Blok paralelních workshopů
- 13.20–14.50 | Martin Imrich (OKR Consultant, MSD) | Workshop: Cesta k inovacím: Zmapujte situaci a proměňte příležitost v akci (tento praktický workshop vás provede tvorbou jednoduché Wardleyho mapy, která vám pomůže zorientovat se v aktuální situaci vaší firmy. Objevíte konkrétní příležitosti pro digitalizaci nebo automatizaci a připravíte návrh experimentu, který můžete okamžitě realizovat.)
- 13.20–14.50 | Jozef Maudry (Managing Partner & Senior Expert, Effectivity) | Workshop: Jak pomocí správných otázek najít nové nápady a řešit složité problémy (při praktickém nácviku technik katalytického dotazování a šesti klobouků zjistíte, jak se správně ptát, strukturovat diskuzi, stimulovat kreativní myšlení a efektivně řešit problémy.)
- 14.50–15.00 | Coffee Break
- 15.00–16.00 | 120vteřin – prezentace účastníků formou 2minutových představení. Cílem je inspirovat a propojit účastníky nabízející řešení s lidmi z výrobních firem, kteří řeší skutečné problémy/výzvy.
- 16.00–17.00 | Networking
Informace k akci
Akce bude probíhat v češtině a částečně i angličtině (zahraniční speaker).
Kolik to stojí?
Díky programu EDIH-DIGIMAT můžete mít tuto akci ZDARMA, zaplatíte jen DPH.
- Firmy do 499 zaměstnanců: plná podpora z EU a MPO.
- Firmy s 500–3 000 zaměstnanci: 50% podpora z EU a MPO.
- DPH – není předmětem dotace, lze uplatit standardní odpočet
- Běžná cena akce je 9 900 bez DPH (pro ty, kteří nesplňují výše uvedené podmínky).
Co je katalytické dotazování, metoda šesti klobouku a Wardleyho mapa?
Katalytické dotazování vám pomůže najít nové způsoby, jak zlepšit výrobu, snížit náklady nebo přijít s inovativními produkty. Naučíte se klást otázky, které odhalí problémy a příležitosti, na které byste jinak nepřišli, což povede k chytrým změnám ve vašem podnikání.
Metoda šesti klobouků vám umožní rychle a efektivně řešit problémy nebo plánovat. Jasná struktura myšlení zajistí, že se na věc podíváte z různých úhlů – od faktů přes kreativní nápady až po rizika. Výsledkem je lepší rozhodování, méně zbytečných debat a konkrétní kroky, které posunou vaši firmu vpřed.
Wardleyho mapa je vizuální nástroj, který pomáhá pochopit, kde se váš projekt, produkt nebo služba nachází, jaké jsou jeho klíčové součásti a jak se mohou vyvíjet v čase. Ukazuje vztahy mezi jednotlivými prvky (např. zákazníci, technologie, procesy) a jejich fáze vývoje – od experimentálních nápadů až po zralé komodity. Díky tomu umožňuje lépe plánovat strategie, identifikovat příležitosti a rozhodovat se efektivněji.
Co je to 120 vteřin?
120 vteřin je efektivní networking s cílem podpořit novou spolupráci mezi technologickými firmami navzájem nebo s výrobními firmami. Účastníci se potkávají u kulatých stolů podle stanoveného harmonogramu. Každý zástupce firmy má přesně sto dvacet sekund na představení své společnosti a případných možností spolupráce.